Welkom op de FAQ-pagina van DeliverYves! ūüĎč

Hier vind je antwoorden op de vragen die we het meest krijgen over onze makkelijke en milieuvriendelijke drankbezorgservice. Heb je vragen over de soorten dranken die we hebben, hoeveel het kost, hoe je kan bestellen, of hoe we jouw privégegevens beschermen? Je vindt het hier allemaal.

We hopen dat deze info jou helpt om onze service beter te begrijpen. Als je na het lezen van deze FAQ nog iets wilt weten, twijfel dan niet om ons te contacteren.

Ons team staat altijd klaar om je te helpen

We bieden 6 gamma’s aan:

Water, frisdrank, zuivel, bier, fruitsap en wijn.

Via deze link vindt je de detaillijst van wat kan besteld worden op onze website.

We evalueren ons gamma op geregelde tijdsstippen volgens jouw behoeften.

Indien je je favoriete drank niet op onze website kan vinden, dan kun je ons mailen op 

hello@deliveryves.be en we kijken dan of die toch leverbaar is. Let op, we leveren enkel in glas.

Voor een milieuvriendelijke bezorging en het ophalen van leeggoed rekenen we een tarief van ‚ā¨5,98 excl. BTW.

Ja, helaas. We moeten 8 euro rekenen voor een bezoek waarbij niemand aanwezig was op het afgesproken leveringsmoment.

Er is een minimale afname van 60 euro. Indien dit bedrag niet wordt gehaald, wordt 50% op het verschil aangerekend. Bijv. Je verbruik was 48 euro drank. Dan is de berekening als volgt: 60 – 48 = 12 euro verschil. 12 : 2 = 6 euro extra aanrekening.

Jazeker, deze bestel je op onze website en betaal je online.

Email: hello@deliveryves.be

Voor dringende vragen kan je bellen met Yves op 0495 52 75 75.

Het is onze doelstelling om milieuvriendelijk te werken: 

* We rijden met elektrische wagentjes en hebben dus geen CO2 uitstoot. 

* We combineren meerdere klanten per rit en sparen zo heel wat kilometers uit. 

* We beperken zoveel als mogelijk afval omdat we enkel werken met recycleerbare en herbruikbare recipi√ęnten zoals glazen flessen.

Jazeker, jouw gegevens zitten in ons systeem en worden nooit aan derden doorgegeven. We beperken ons tot het bijhouden van enkel die gegevens die nodig zijn voor onze dienstverlening aan jou en gaan hiermee heel vertrouwelijk om. We houden ons aan de GDPR regels.

Nee, onze bezorgers bij DeliverYves accepteren geen fooien.

Met DeliverYves Repeat word je een recurrente klant. Dat heeft heel wat gemaksvoordelen.  In een kort gesprek met onze zaakvoerder Yves stel je een selectie van je favoriete basisdranken (water, frisdrank, melk, bier,..) met hem samen. Bij de eerste levering plaatsen we je dranken in een gratis, overzichtelijk, plaatsbesparend krattenrek in je berging of garage. Kijk hier voor enkele foto’s bij onze klanten. We plaatsen voldoende drank zodat je minstens voor een maand dranken in huis hebt. Je betaalt bij de eerste levering nog niets, we plaatsen je dranken immers in consignatie. 

We komen liefst terug als je ongeveer 80% van je drankenvoorraad hebt geconsumeerd. Hoe weten we wanneer we moeten terugkomen? Na een tijdje kennen we ongeveer je gemiddeld verbruik en onze software past automatisch aan na hoeveel weken we best terugkeren. Op tijd dat je nog al van alles wat staan hebt en niet zonder drank bent gevallen. In de zomer komen we uiteraard iets sneller terug dan in de winter. Maar toch, soms ben je eens op verlof geweest en had je wat minder verbruik. Hoe kunnen we dan vermijden om te vroeg terug te keren? Dat gaan jullie ons melden. We sturen je immers telkens een mail  4 dagen voor het volgende leveringsmoment. Daarop kan je de door ons voorgestelde datum gemakkelijk één of twee weken uitstellen. Nu hoef je nooit meer zelf je drankvoorraad te controleren of aan de telefoon te hangen als je drank al op is om ons te vertellen wanneer we moeten komen of wat je van dranken wil bestellen. 

Je eerste factuur volgt pas na de eerste aanvulling (niet bij de eerste levering want dat was in consignatie- betaling na verbruik) en wordt automatisch verrekend via een domicili√ęring. Ook dat verloopt automatisch.

We willen het jullie en onszelf zo gemakkelijk en zo duidelijk mogelijk maken. We plaatsen de dranken immers in consignatie en dat heeft vele voordelen, maar is delicaat. Het betekent namelijk dat de dranken die bij jullie in de berging staan nog onze eigendom zijn en onbetaald zijn. Je betaalt namelijk bij ons pas na verbruik en enkel wat je verbruikt. We willen niet dat je moet wachten tot al je dranken op zijn om ons te laten terugkomen. Want dan hen je waarschijnlijk enkele dagen zonder drank gevallen.

Dat vermijden we hiermee als we terugkeren als je ongeveer 80% hebt gedronken. Om een correcte telling te kunnen maken van je verbruik moeten je dranken overzichtelijk samenstaan. Dat kan best in onze gratis, overzichtelijke en plaatsbesparende kratttenrekken.

Kijk hier voor enkele foto’s bij onze klanten. Doordat al onze dranken netjes samenstaan kan onze driver (chauffeur die levert) een gemakkelijke telling uitvoeren van enkel je verbruikte drankjes en je een correcte factuur opmaken. Het zorgt ervoor dat onze dranken in consignatie gescheiden blijven van eventuele andere dranken. Dat zou leiden tot verwarring in het tellen van je verbruik. Als je echter een afgescheiden, exclusief door ons te gebruiken kast/ruimte hebt die je kan vrijmaken kunnen onze krattenrekken niet nodig zijn.

We kiezen voor een consignatie-aanpak zodat je nooit zonder je favoriete drankjes valt. Zodra we denken dat je ongeveer 80% van je dranken verbruikt zal hebben, komen we automatisch terug om je dranken aan te vullen. Hoe kunnen wij dat weten? Na enkel leveringen kennen we je gemiddeld verbruik en onze software past automatisch aan na hoeveel weken we best je dranken komen aanvullen. In de zomer komen we uiteraard iets sneller terug dan in de winter. Maar toch, soms ben je eens op verlof geweest en had je wat minder verbruik. Hoe kunnen we dan vermijden om te vroeg terug te keren? Dat gaan jullie ons melden want we sturen je immers telkens een mail met ons voorstel voor het volgende leveringsmoment. Daarop kan je de door ons voorgestelde datum bijvoorbeeld één of twee weken uitstellen. 

Op die manier hoef je nooit meer zelf je drankvoorraad te controleren of aan de telefoon te hangen als je drank bijna op is om ons te vertellen wanneer we moeten komen of wat je van dranken wil bestellen. 

Je eerste factuur volgt na de eerste aanvulling (niet de eerste levering want dat was consignatie- we werken met betaling NA verbruik) en wordt automatisch verrekend via een domicili√ęring. Ook daar hoef je je geen zorgen meer in te maken!